Els 5 punts clau per activar el nostre comerç
Resum de la sessió de formació on line on vam explicar els 5 punts claus, que recomanem segueixi el comerç, per adaptar-nos al nou escenari comercial que ens deixa el Coronavirus.
1 Seguretat. Hem de fer sentir el client segur, us proposem crear el racó segur sols entrar a la floristeria però donant un aire més amable i bonic, serà una invitació a entrar:
- Taula atractiva, amb ram d’eucaliptus
- El gel hidroalcohòlic
- Unes targetes de la floristeria
2 El client, el centre de tot. És molt important centrar els esforços en crear una bona comunitat de clients, no sols els fidels/habituals: TOTS
- Si no la tenim, crear-nos una base de dades amb els nostres clients. Amb un ful excel hem de recopilar la següent informació: Nom, cognoms, email, telèfon, aniversari, interessos.
- Tenir les dades us permetrà fer campanyes, comunicacions directament etc. Pel client és una manera de SENTIR-SE ESPECIAL: seran els primers en conèixer descomptes, consells, activitats, promocions, tallers… Hem de connectar amb el client i fidelitzar
3 Fer més atractiva la floristeria: hem de cridar l’atenció, aprofitem aquest moment per incloure petits canvis:
- Una pissarra penjada al carrer on cada dia podem posar una frase, una oferta, el sant, la flor del dia
- Cridar l’atenció: un llaç, un arc d’eucaliptus
- Cintes de colors a la porta
- Calendari de tallers, activitats, dates assenyales en lloc visible
4 Tenir els canals de venda adequats: on line (web, wathsap, xarxes socials) of line (presencial)
- Imprescindible tenir presència digital: Hem de ser presents a Google Mybusiness i actius a les Xarxes Socials.
- Si no teniu pàgina web és el moment d’activar-ho (recordeu que el Gremi té unes plantilles per les floristeries molt atractives i ofereix assessorament i formació)
5 Col.laboracions: Fem barri, col·laborem amb negocis propers (forner, botiga roba, decoració…) Podem fer una promoció conjunta, deixant targetes o algun petit cartell.