Sant Jordi 2021, els floristes protagonistes

L’organització d’aquest Sant Jordi ha estat el més complicat de tots. La pandèmia va fer que 3 mesos abans comencessin les reunions amb les diferents administracions i la Cambra del Llibre, per tal de pactar una sèrie de mesures que en permetessin la celebració.

La primera d’elles, per garantir el control i l’organització, va ser que només tindrien parada al carrer els professionals llibreters i floristes (a excepció de municipis petits i permisos puntuals que alguns Ajuntaments podien donar). Per tant per primera vegada els floristes vam ser protagonistes als carrers. Des del Gremi vam anar informant puntualment a mesura que s’anava avançant perquè totes les floristeries es preparessin, tant des del punt de vista organitzatiu com de seguretat. Aquest Sant Jordi tindria una durada de 3 dies i comptaria amb parades a espais emblemàtics dels municipis de tot Catalunya.

A banda, vam crear el portal web www.somfloristes.com on qualsevol usuari podia localitzar la floristeria o parada de Sant Jordi més propera al seu domicili. Es tractava de fer un Sant Jordi professional i de proximitat i vam posar totes les eines i recursos per aconseguir-ho. El portal no només localitza la floristeria més propera sinó que permet entrar a la seva fitxa on figura les dades de contacte, pàgina web i productes a la venda. És una eina molt bona que vam estrenar per Sant Jordi, però que ja queda per qualsevol campanya que des del Gremi vulguem potenciar.

La Diada va ser un èxit de participació ciutadana, malgrat les cues. Els floristes vam vendre 4.200.000 roses i durant tota una setmana vam estar presents als mitjans de comunicació explicant la preparació i posant en valor la figura del florista. Vam estar a dues rodes de premsa i es van realitzar més de 21 intervencions a canals de televisió, 16 entrevistes a diferents emissores de ràdio i 8 reportatges a premsa, recollint moltes mencions als diferents mitjans de comunicació. Us deixem al final d’aquest article l’enllaç a les principals notícies.

A banda el Gremi va seguir participant en accions col.laboratives i de promoció de la figura del florista, amb la donació de roses als voluntaris de Radars i a la campanya de TMB.

El nostre objectiu a partir d’aquest moment serà consolidar un Sant Jordi professional, lluitant contra l’intrusisme i garantint la presència del florista a les parades.

Reportatge a La Vanguardia, com hem enfrontat les floristeries la digitalització, entrevista a J. Guillén i les floristeries Muguet i La Planteta.

Reportatge a TV3 Telenotícies vespre, com viu el Sant Jordi una floristeria per primera vegada i una experimentada (Heroica i Mayflower).

Preparatius Sant Jordi a TV3 Telenotícies Migdia.

Floristeries agremiades a Betevé, declaracions de J. Guillén i Uke Flors.

Valoració Sant Jordi a:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *