Perquè vam impulsar la celebració del Sant Jordi d’estiu

La celebració del Dia del Llibre i la Rosa el passat 23 de juliol tenia un doble objectiu per les floristeries: d’una banda una oportunitat per generar uns ingressos addicionals després d’un trimestre molt dur i d’altra posicionar el florista al costat del llibreter com a professional del seu sector. Malauradament els rebrots i les restriccions sanitàries van acabar descafeïnant una jornada que havia de ser bastant diferent, però a nivell de comunicació el resultat va ser molt bo. Durant el dia previ i el mateix dia 23 de juliol el President del Gremi, Joan Guillen amb la col.laboració del seu equip de treball, van atendre més de 220 entrevistes i aparicions de ràdio, premsa escrita, premsa digital i televisons (Btv, TV3, La Sexta, TVE). Al final de l’article podeu veure una recopilació del més destacat.

El Gremi va estar treballant els darrers dos mesos estretament amb els representants de la Cambra del Llibre i les administracions per proposar una jornada de retrobament al carrer amb els llibres i les roses: just havia de ser 3 mesos després del Dia de Sant Jordi. Les dues setmanes prèvies van ser frenètiques de reunions adaptant totes les mesures sanitàries i de seguretat que ens proposava el Procicat. Sabíem que seria una celebració de mínims, però mai vam voler tirar la tovallola i deixar al col·lectiu del petit comerç sense l’oportunitat d’agafar un mínim coixí que podria permetre afrontar els pròxims mesos molt incerts.

Estem satisfets perquè vam ser capaços de tirar-ho endavant, més enllà del resultat econòmic.  Agraïm a totes les floristeries que hi van participar el seu esforç i també el seu recolzament, ens heu fet sentir que treballem per defensar un sector i una professió. Hi ha moltes coses a fer, però pas a pas i creixent. Com més fort sigui el Gremi més podrem fer.

Us deixem un recull de les principals aparicions als mitjans de comunicació:

Que los rebrotes no nos dejen sin la rosa de Sant Jordi, La Vanguardia

Roser vermelles i blanques, però poques vendes, entrevista TV3

Un Sant Jordi d’estiu amb poques roses, TV3

El Sant Jordi d’estiu tindrà rosa blanca i esperit local, El Pais

Los floristas esperan vender un 25% de un Sant Jordi, ABC

El Gremi de Floristas ve dañada la última oportunidad.. Europa Press

Sant Jordi d’estiu descafeïnat, TVE

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *